Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ଧନୁଯାତ୍ରା

ଧନୁଯାତ୍ରା

1 min
2



ମଥୁରା ନଗର ଚହଳ ପଡୁଛି 

   ଧନୁ ଯାତ୍ରା ହେଉଅଛି 

କୃଷ୍ଣ ବଳରାମ ଆସିବେ ମଥୁରା

  କଂସ ବାରତା ଦେଇଛି ।


ଲକ୍ଷ୍ୟେ ପଦ୍ମ ଭାର ଧରି ଆସିବେ ସେ

    ମନ୍ତ୍ରୀ ଅକ୍ରୁର ଯାଇଛି

ରାମ କୃଷ୍ଣ ବେନି ଭାଇ ମାରିବାର 

   କଂସ ଯୋଜନା କରିଛି ।


ଆନନ୍ଦରେ ଉଲ୍ଲାସ ଛୁଟିଛି ନଗର

   କୁବୁଜା ଚାହିଁ ରହିଛି

ଧୋବାକୁ ସେ ମୁକ୍ତି ଦେଲେ ରାମ କୃଷ୍ଣ 

    କୁବଳୟା ଚାହିଁ ଅଛି ।


କୁବଳୟା ହସ୍ତୀ ମାରି ସେ ଗମନ୍ତି

    ମଲ୍ଲବୀର ହସୁଅଛି

ତାକୁ ମାରି ଦୁଇ ଭାଇ ଚଳିଗଲେ

    କଂସ ଛାତି ଥରୁଅଛି ।


ଯୁଆଡେ ଚାହିଁଲା କୃଷ୍ଣ ସେ ଦେଖିଲା 

   ମନେ ଭୟ ପଶି ଅଛି

ବିକଟାଳ ହସ ଶୁଭୁଛି ତାହାକୁ

   ଯମକୁ ସେ ଦେଖୁ ଅଛି ।


ଧନୁଯାତ୍ରା ସିନା କଲା କୃଷ୍ଣ ପାଇଁ 

   ନିଜେ ପ୍ରମାଦ ଗଣୁଛି

ସେ କ'ଣ ମାରିବ ଗୋପ କଳାକାହ୍ନୁ 

   ଭୟ ତାକୁ ଖାଉଅଛି ।


ଯେତିକି ଶ୍ରୀକୃଷ୍ଣ ନିକଟ ହୁଅନ୍ତି 

    ପଛକୁ ସିଏ ହଟୁଛି

ଭୟଭୀତ ହେଇ ଶେଷେ କଂସ ମାମୁଁ

   ମଞ୍ଚା ଉପରେ ବସିଛି ।


ଅତି ନିକଟକୁ ଗମନ୍ତେ ଶ୍ରୀକୃଷ୍ଣ 

   କଂସ ଚିତ୍କାର କରିଛି

ମଞ୍ଚର ଉପରୁ ତଳେ ପଡି କଂସ

   ନିଜେ ପରାଣ ହାରିଛି ।


ଏବେବି ସେ ଧନୁଯାତ୍ରା ବରଗଡେ

   ପ୍ରଚଳିତ ହେଉଅଛି

ଧନୁମୁଆଁ ଏଇ ପଉଷ ମାସରେ

  ଆନନ୍ଦେ ଖିଆ ଯାଉଛି ।


ଓଡିଶା ସଂସ୍କୃତି ପରମ୍ପରା ଆମ

   ଚିରକାଳ ରହି ଅଛି

ଏଇ ଧନୁଯାତ୍ରା ଏବେବି ହେଉଛି

   ତନୁ ମନ ମୋହୁ ଅଛି ।


ଅତୀତ ହେଇଛି ସେ ପୁରାଣ ଗାଥା

   ନା କିଏ ଭୁଲି ପାରିଛି

ସେଇ କଂସ ସିନା କୃଷ୍ଣ ମାରିଥିଲେ

   ନର କଂସ ବଞ୍ଚି ଅଛି ।


ତାର କବଳରୁ ଏଇ ଜଗତକୁ

   କିଏ ବା ରଖି ପାରୁଛି

ସେଇ ଅତ୍ୟାଚାର ଏଇ ଧନୁଯାତ୍ରା 

  ମନେ ପକେଇ ଦେଉଛି ।


ଏବେବି ଦୁର୍ନୀତି ଶୋଷଣ ଚାଲିଛି

    ଭ୍ରଷ୍ଟାଚାର ବଢିଅଛି

ଧନୁଯାତ୍ରା ଆଳେ ଆସ ହେ ଶ୍ରୀକୃଷ୍ଣ 

   ଧରିତ୍ରୀ ମାତା କାନ୍ଦୁଛି ।।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract