Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

गुलशन खम्हारी प्रद्युम्न

Inspirational

3  

गुलशन खम्हारी प्रद्युम्न

Inspirational

विज्ञात सवैया...

विज्ञात सवैया...

1 min
224



रगण तगण तगण मगण,

रगण भगण तगण गुरु गुरु

212 221 221 222, 212 211 221


संगिनी साथी सखी सॉंझ शर्माती,

      क्या कहें जो सुर कोई सजाती ।

रागिनी सी राग गाती हमें भाती ,

      सर्वदा बात यही वो बताती ।।

आ रही हैं प्रेम की ऑंधियॉं देखो,

      प्रेम ही आज हॅंसाती रुलाती ।

जिंदगी की मौत से सामना होगा,

      जान‌ लो मौत हमें ही हराती ।।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational