Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chanchal Chauhan

Inspirational

4.5  

Chanchal Chauhan

Inspirational

सुन्दर प्रकृति

सुन्दर प्रकृति

1 min
248


ये प्यारे चांद तारे

ये जग के सितारें, 


ये झील और नदिया

ये गिरते झरने के गीत सुनाये॥ 


ये लहराते पेड़ पौधें, 

मुस्कुरा फूल , कलिये, 


ये चलती हवाये, 

ये ओंस की बूदें टप टप-गीत सुनाये॥ 


ये हरी भरी- घास, 

फूल, कलिया बगिया महकाये, 


ये बहता जल चलना सिखाये

निकलता सूरज उजियाला लाये॥ 


ये हर- भरी अनोखी प्रकृति, 

जग को सुन्दर बनाये, 

अपने गुणों से जग को चलाये॥ 


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational