Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

यमुना धर त्रिपाठी

Inspirational

4  

यमुना धर त्रिपाठी

Inspirational

समय बड़ा बलवान है...!

समय बड़ा बलवान है...!

1 min
266


अब सुख-अब दुख,

आते रुक-रुक;

यही ईश विधान है,

समय बड़ा बलवान है।


आतप-झंझावात सही,

आए प्रलय-प्रवाह भी;

रहता यह गतिमान है,

समय बड़ा बलवान है।


दुर्गम-निर्जन-सघन विटप,

शहरी बहुमंजिली इमारत,

चलायमान अविराम है,

समय बड़ा बलवान है।


मन्दबुद्धि हो या विद्वान,

निर्धन हो या फिर धनवान;

करता व्यवहार समान है,

समय बड़ा बलवान है।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational