Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sunil Kumar

Inspirational

4  

Sunil Kumar

Inspirational

प्रेरणा पति की

प्रेरणा पति की

1 min
306


प्रेरणा पति की बनना तुम 

सुख-दुःख मिलकर सहना तुम।


मैल कोई न मन में रखना तुम

मिल जुलकर सबसे रहना तुम।


सदकर्मों में चित लगाना तुम

व्यर्थ न समय गंवाना तुम।


मन-वचन-कर्म से रहना पवित्र तुम 

कटु वचन किसी को न कहना तुम।


सुख-दुःख की संगी बनना तुम

कठिन समय धीरज धरना तुम। 


निंदा-चुगली से सदा बचना तुम 

कठपुतली कभी न बनना तुम।


बहकावे में किसी के न आना तुम

पत्नी धर्म सदा निभाना तुम।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational