Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

V. Aaradhyaa

Inspirational

4.5  

V. Aaradhyaa

Inspirational

मन का चिक्कन आँगन

मन का चिक्कन आँगन

1 min
367


आर्योँ की इस धरती पर,

     अब आए ना कोई दुशमन !


ना हो किसी पतित पावनी का,

     अब कभी कोई चीरहरण !


काम-क्रोध,मद-माया का ,

     करना होगा सबको दहन !


नफरतों की अग्नि में न जले,

    अब किसी इंसान का मन !


मुश्किलों से जूझने का रखें ,

    खुद मेंअसीम धैर्य व पराक्रम !


बुजुर्गों के हर श्रेष्ठ वचनों का,

     करना होगा सबको पालन !


संस्कारो से अति परिपूर्ण हो ,

    सबके मन का चिक्कन आँगन !


सदाचार, सद्भाव का ना छोड़ो ,

  कोई भी इंसान कभी दामन !


*चिक्कन =साफ सुथरा, पवित्र 


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational