Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Phool Singh

Abstract

4  

Phool Singh

Abstract

महल और झोंपडी़

महल और झोंपडी़

1 min
173



रहने की दोनों जगह पर

जमीन-आसमान का अंतर है

एक में बहती प्रेम-अपनेपन की धारा

दूसरे में कर्तव्य प्रथम है।।


निर्धन रहते एक में बंधू

दूसरे में नौकर-चाकर है

कट्टे-मीठे अनुभव एक में 

दूसरे में शक की दीवारें हैं।।


जीवन जीना दोनों को बंधू

पर, अशांति दोनों के मन में है

एक माँगता धन मेरे बंधू

दूसरा शांति-सुकून की खोज में है।।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract