Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

UPASANA PANDEY

Inspirational

5.0  

UPASANA PANDEY

Inspirational

कहाँ मिलेगी ?

कहाँ मिलेगी ?

1 min
283


नैतिकता का पाठ पढ़ाती,

अब शिक्षा कहाँ गयी है ?

माता-पिता को भगवान बताती,

ऐसी सीख कहाँ गयी है ?


मानवता ही सर्वश्रेष्ठ धर्म ,

इस हेतु करना सारे कर्म ।

ऐसे हमें संस्कार सिखाती,

हमारी संस्कृति लुप्त हो रही।


धर्म भीरु बना सत्कार्य कराती,

अकर्मण्य व कुकृत्यों से बचाती।

कर्त्तव्यपरायणता हमें सिखाती,

सर्वश्रेष्ठ भारतीय संस्कृति कहाँ बची?


भौतिकता को निस्सार बताती,

प्रकृति की महत्ता सिखाती।

भक्ति व प्रेम का सार बताती,

विश्व-बधुत्व की शिक्षा कहाँ मिलेगी?



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational