Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Preeti Sharma "ASEEM"

Inspirational

5.0  

Preeti Sharma "ASEEM"

Inspirational

जल -जीवन

जल -जीवन

1 min
554


जल ही जीवन है

इसकी बूंद बूद बचाओ।


प्यासी धरा को

मत जलने दो

बूंद- बूंद बचाओ।


जल ही जीवन है

इसकी बूंद-बूंद बचाओ।


लग रही ,

जंगलों को आग

मानव तुम ,

क्यों बनते जाते अभिशाप।


जल ही जीवन है

इस की बूंद बूंद बचाओ।


निरीह प्राणियों को,

मत निशाना बनाओ।

मत काटो पेड़ों को,

धरा को मत बंजर बनाओ ।


जल ही जीवन है ।

इस की बूंद -बूंद बचाओ



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational