Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Gajanan Pandey

Inspirational

3  

Gajanan Pandey

Inspirational

जिंदगी का सफर

जिंदगी का सफर

1 min
175


  ये दिल है, दिल में भावनाएं हैं 

  एक - दूसरे के लिए प्यार है 

  प्यार से जीवन संसार है ।

  प्यार बिना जीवन बेजार है 

  नफरत की आग में,

  झुलस जाता संसार है ।

  कोई न रहता साथ है

  याद रह जाता व्यवहार व संस्कार है 

  इन यादों से जुड़ता समाज है ।

  व्यक्ति का जीवन 

  प्रेरणा का स्रोत बनता है

  और उसे मिलती है पहचान।

     


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational