Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sanjay Arjoo

Abstract Action Inspirational

4  

Sanjay Arjoo

Abstract Action Inspirational

हर पुरूष दोषी नहीं

हर पुरूष दोषी नहीं

1 min
323


एक औरत से ज्यादती के बदले

क्यों बदनाम हो सम्पूर्ण पुरुष जाती?

क्या हर पुरुष पिता के साथ

आज भी बेटियां घर नहीं जाती ?


क्या सड़क पर बेटियां,

नही झूमती खुश होकर?

क्या हर पुरूष नही करता मदद।

बेटियों की पिता, भाई, मित्र होकर ?


कोई वर्ग, जाति, चाहे हो कोई धर्म।

पिता होकर जब डरता खुद मैं,

कैसे करूंगा मैं अधर्म ?

दे दो सजा उन कुकर्मियों को,

मैं साथ खडा हूं, बेटियों संग।

तुम बस सुधारो अपना, राजधर्म,

अब तो  सुधारो, अपना, न्यायधर्म,


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract