Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sonnu Lamba

Abstract

3  

Sonnu Lamba

Abstract

हंसी

हंसी

1 min
206


उम्मीदें धुंधला रही हैं 

मन रह रहकर घबराता है

उसने कहा !


वो देखो नव अंकुर

प्रत्येक बीज, अथाह घुटन

और सन्नाटें को चीर कर ही 

रोशनी की किरण देख पाता है 

मैने कहा !


कहना क्या चाहती हो ? 

यही कि 

घबराहट, संघर्ष, नाउम्मीदी

ये सब भी जीने की निशानियां है !


अब तुमसे कोई कैसे जीते ? 

केवल एक ही तरीका है

मेरी बात मान ली जाए 

मैंंने कहा ! 


फिर वो बहुत देर हंसता रहा

उसने कुछ नहीं कहा !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract