Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sunil Kumar

Inspirational

4  

Sunil Kumar

Inspirational

हमारा समाज

हमारा समाज

1 min
468


जहां जात-धर्म की न बात हो  

ऊंच-नीच का न हिसाब हो

ऐसा हमारा समाज हो।

जहां दया-धर्म भरमार हो

समता जिसका आधार हो

ऐसा हमारा समाज हो।

जहां प्रेम की बहती रसधार हो 

हर किसी का हर किसी से प्यार हो 

ऐसा हमारा समाज हो।

सत्य-अहिंसा जिसका अलंकार हो

जहां नफरत की बहती न बयार हो

ऐसा हमारा समाज हो।

भूखा-नंगा न कोई इंसान हो

सबकी रोजी-रोटी का इंतजाम हो 

ऐसा हमारा समाज हो।

रूढ़ियों का काम तमाम हो

स्वस्थ-सुखी हर इंसान हो

ऐसा हमारा समाज हो।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational