Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

RUCHI mudgal

Abstract

4  

RUCHI mudgal

Abstract

गुरु जीवन को संवार देते हैं

गुरु जीवन को संवार देते हैं

1 min
208


माता- पिता और गुरु दोनों

एक बच्चे के जीवन में, 

महत्वपूर्ण योगदान देते हैं

माता- पिता बच्चे को जन्म देते हैं, 

गुरु बच्चे को कलम देते हैं। 


माता- पिता बच्चे को नाम देते हैं, 

गुरु बच्चे को ज्ञान देते हैंं। 

माता- पिता बच्चे को बोलना सिखाते हैं, 

गुरु बच्चे को परेशानीयोे से कैसे लड़ना हैं सिखाते हैंं। 

माता- पिता बच्चे को पाल कर बड़ा करते हैं, 

गुरु बच्चे को आपने पैरो पर खड़ा करते हैं। 


माता- पिता बच्चे को प्यार देते हैं

गुरु जीवन संवार देते हैंं।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract