Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Bhawana Raizada

Abstract

4  

Bhawana Raizada

Abstract

गर मैं, मैं न होता ?

गर मैं, मैं न होता ?

1 min
310


गर मैं, मैं न होता ?

कहीं कोई पुष्प होता

प्रभु चरणों पर समर्पित होता।

गर मैं, मैं न होता ?


कहीं कोई पक्षी होता

नील गगन में उड़ता रहता।

गर मैं, मैं न होता ?

कहीं कोई नदी होता

कितनों की प्यास बुझाता।


गर मैं, मैं न होता ?

कहीं कोई पत्थर होता

किसी भवन की शोभा होता।

गर मैं, मैं न होता ?


कहीं कोई सीप होता

मोती सा चमकता होता।

गर मैं, मैं न होता ?


कहीं कोई सितारा होता

आकाश में चमकता होता।

गर मैं, मैं न होता ?


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract