Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Pawanesh Thakurathi

Inspirational

4.3  

Pawanesh Thakurathi

Inspirational

चलो चलें मतदान करें

चलो चलें मतदान करें

1 min
323


आओ मतदान करें

लोकतंत्र का सम्मान करें। 


निकलकर घरों से

पोलिंग बूथ पर जायें। 

अपने मनचाहे नेता को

वोट दे आयें। 


चलो चलें ओ साथी

झटपट हम मतदान करें

लोकतंत्र का सम्मान करें। 


वोट से ही जनता की

शक्तियाँ झलकतीं हैं।

वोट से ही सत्ताएँ

बनती-पलटती हैं।


इसीलिए ओ साथी ! 

चलो चलें मतदान करें

लोकतंत्र का सम्मान करें। 


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational