Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chandresh Kumar Chhatlani

Inspirational

4  

Chandresh Kumar Chhatlani

Inspirational

अटल

अटल

1 min
268


गिलगित से गारो तक

आज़ादी का पर्व भए। 

ये स्वप्न देकर हमें

वो गूढ़ चिंतक कहाँ गए ?


स्वयं अटल थे, स्वयं अचल थे।

तम प्रगाढ़,`पर वो धवल थे।

धधकती ज्वाला से पावन

फैली कीचड में कमल थे। 

राष्ट्रहित पर हो समर्पित

हलाहल भी वो पिए। 

वो गूढ़ चिंतक कहाँ गए ?


मानव-वेदना से, हो जाते व्यथित थे,

हार कहाँ मानी पर, ऐसे नये गीत थे। 

देख अणुशस्त्र अश्रु-रत्न थे,

अपने ही मुक्ति-क्षण से बंधित थे।

निधि प्रेम की शेष है जिनके

क्षण-क्षण हर क्षण जिए।

वो गूढ़ चिंतक कहाँ गए ?


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational