Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Dinesh Dubey

Inspirational

4  

Dinesh Dubey

Inspirational

अपनी भूल

अपनी भूल

1 min
283


स्वीकार करता जो अपनी भूल ,

उस से भला ना कोई है ,

जो ना माने अपनी गलतियां ,

उस से बुरा ना कोई है ,।

जो त्याग दे अपने अहंकार को ,

उस से बड़ा ना कोई है ,

रहते भरे जो अपने अहंकार में ,

उस से गिरा ना कोई है।

जो दूसरों का सम्मान है करता ,

वह खुद से सम्मानित होता है,

जो करता है अपमान किसी का,

वो अपने आप को खोता है।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational