Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

J P Raghuwanshi

Inspirational

4  

J P Raghuwanshi

Inspirational

अद्भुत नजारा

अद्भुत नजारा

1 min
488


अद्भुत तेरी कारीगरी,

हम से कही न जाय।

जहां-जहां तक दृष्टि जाती,

अनुपम रूप दिखाए।


ऊंचे-ऊंचे पर्वत,

गहरे नद और नाले।

सघन वनों के भीतर जा देखो,

पशु पक्षी मतवाले।


गंगा जमुना ब्रम्हपुत्र की,

निर्मल बहती धार।

कितनी जगह में सागर फैला,

कोई न पावै पार।


तरह-तरह है नर-नारी,

जिनके रूप अनेक।

जात-पात रंग रूप अलग है,

लेकिन सब हैं एक।।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational