Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Prosenjit Chattterji

Abstract

3  

Prosenjit Chattterji

Abstract

তুমি আর আমি

তুমি আর আমি

1 min
2.5K


জীবনে তোমার অগ্রাধিকার ,

মরণেও তবে তাই হোক I

তোমার কাছে নতিস্বীকার ,

বৃথাই তোমার জন্য শোক I


আমি দীর্ঘ জীবনে করি শোক ,

নিজদোষে আমি হই খন্ডিত I

যখন সর্বত্র তোমার আনন্দলোক ,

আর মৃত্যুতে তুমি গৌরবমন্ডিত I


ভীরু জীবনে আছে চিরকাল জ্বরা ,

দুর্বল আমি আজও ধীরগতি I

তুমি শুধু বোঝ বীরভোগ্যা বসুন্ধরা ,

মৃত্যুতেও তোমার তাই বীরগতি I


Rate this content
Log in