Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

PIJUS SARKAR

Inspirational Others

3  

PIJUS SARKAR

Inspirational Others

সবুজ শিশু

সবুজ শিশু

1 min
207


সবুজের মেলা বসে শহরের পথে পথে

কত যে শিশু গাছের চলে বিকিকিনি --

সারাবছর হাজারে হাজারে।

রথযাত্রার কালে আসে প্রবল জোয়ার --

মন কাড়ে নানা রঙে রাঙা ফুল-চারা।

মদ-সিগারেট হারে সবুজ নেশার ঢলে

উষ্ণায়নে হার মানে মৌসুমী বায়ু ‌।

বাবু আর বিবিদের ব্যাগ যায় ভরে

শিশু গাছ দল বেঁধে চলে বাড়ি বাড়ি

না-থাকুক জমি আর না-থাকুক লন --

মাটির টবে শিশুর শুরু হাতে-খড়ি।

         ------------



Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Inspirational