Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Abhijit Halder

Classics Inspirational

5  

Abhijit Halder

Classics Inspirational

নীলাঞ্জনা

নীলাঞ্জনা

1 min
581



নীল ডায়েরির অচেনা মেয়ে নীলাঞ্জনা

চোখে তাঁর কাজল কালো রেখা

অদ্ভুত দুটি চোখের চাহনী যেন

গর্জিত সমুদ্রের সিম্ফনী ।



শহরে সব প্রেমিক -প্রেমিকাদের ভিড়

সেখানে নীলাঞ্জনা সুচিক্কণ চুলের নারী

বাতাসের দোলায় হয় সে প্রেয়সী।



মুখের কথা খুবই ভারী মিষ্ঠি

শুনতে চাই শত শত মৌমাছি ;

নৌকাডোবায় সে হয় শ্রেয়সী

পদযুগলের ছোঁয়ায় পাই অস্তিত্ব আমি।


Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Classics