Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

sonjoy sharma

Action Classics Others

4.5  

sonjoy sharma

Action Classics Others

✊ বিপ্লবী ✊

✊ বিপ্লবী ✊

1 min
12.1K


বিপ্লবী হতে চাও,

প্রথমে চেতনা থেকে

মৃত্যুভয় ধ্বংস কর,

জাগ্রত কর

বিপ্লবের রক্তিম অগ্নিস্ফুলিঙ্গ,

চেতনায়

দেহের প্রতিটি শিরা উপশিরায়,

যেনো তোমার স্পর্শেই

কারাগার-রক্ষী

উত্তাপে পুড়ে যায়,

সকল শৃঙ্খল ধ্বংস হয়ে যায়,

হয়

কাঁটাতারহীন মুক্ত পৃথিবী ।

বিপ্লব মানেই মুক্তি

বন্ধনহীন মুক্তি -

বিপ্লবী চেতনা বিপ্লবের হাতিয়ার

মুক্তির লক্ষ্যে ধেয়ে চলা এক অগ্নিস্ফুলিঙ্গই হল

বিপ্লবী । 


Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Action