Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Jyoti Jaldewar

Classics

2  

Jyoti Jaldewar

Classics

तारुण्याचें मदें घेशी

तारुण्याचें मदें घेशी

1 min
7.1K


तारुण्याचें मदें घेशी एकमेंकां झोबीं ।

वायां जाईल नरदेह धरीं हरीशी झोंबी ॥१॥


तरीच खेळ भला रे वायां काय गलबला ।

एकावरी एक खाली पडतां मारी यमाजी टोला रे ॥२॥


हातीम हात धरुनियां घालिसी गळां गळाखोडा रे ।

फजीत होसी खालीं पडतां हांसतील पोरें रांडा रे ॥३॥


एका जनार्दनीं म्हणे खेळ नोहें भला रे ।

आपण न पडतां दुजियासी पाडी तोचि खेळिया भला रे ॥४॥


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Classics