Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sanjay Ronghe

Abstract Inspirational

3  

Sanjay Ronghe

Abstract Inspirational

ज्ञानाची मज दिली वाणी

ज्ञानाची मज दिली वाणी

1 min
299


मनात गुरूंचा आदर

नमन त्यांनाच सादर ।

मी घडलो जडलो जसा

गुरू शिष्य परंपरेचा वसा ।

निर्बुद्धाला तुम्ही केले ज्ञानी

ज्ञानाची मज दिली वाणी ।

केला उभा मज पायावरती

ऋण तुमचे हे कधी न सरती ।

गुरूविना तर शिक्षा अधुरी

तुम्हीच केली ती इच्छा पुरी ।

किरण आशेचा आम्ही बघतो

तुमच्या पुढेच माथा झुकतो ।


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Abstract