Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

मानव सिंह राणा 'सुओम'

Abstract

4.5  

मानव सिंह राणा 'सुओम'

Abstract

तमन्ना

तमन्ना

1 min
368


आ गई है हलक़ तक ये बात कैसे।

फिर तमन्ना मर रही है नाथ कोई।।


आ गई है फ़लक तक ये साथ कैसे।

रात दिन चलती नहीं अब साफगोई।।


आ गई है पलक तक ये बात कैसे।

रात भर सोया नहीं है नाथ कोई।।


आ गई है ललक तक लम्हात कैसे।

बात कर रोया यहीं है नाथ कोई।।


आ गई है अलक तक ये हाथ कैसे।

फिर दिखावा ही यहीं है तात कोई।।


आ गई है झलक तक ये आँख कैसे।

फिर विधाता की है ये सौगात कोई ।।


आ गई है ढलक तक ये उम्र कैसे।

फिर तरुन्नम बन गई है बात कोई।।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract