Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Priyanka Tripathi

Inspirational

4  

Priyanka Tripathi

Inspirational

स्वरचित मौलिक :मेरा मन

स्वरचित मौलिक :मेरा मन

1 min
606


मेरा मन न जाने क्यों?

पवन संग उड़ना चाहे

घटाओं संग बरसना चाहे

कोयल संग कूकना चाहे

फूलो संग महकना चाहे

मेरा मन न जाने क्यों ?


आसमानों पर घर बनाऊँ

चांद तारों संग टिमटिमाऊँ

सुबह की बेला जब आए

सूरज संग किरणें फैलाऊ

आशाओं के फूल खिलाए

मेरा मन न जाने क्यों ?


धरा ओढ़े धानी चुनरिया

मेरा मन हो जाए बावरिया

मिट्टी की सोंधी खुशबू आए

मन का आंगन पुलकित हो जाए

मधुर वाणी से अमृत बरसाए

मेरा मन न जाने क्यों ?


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational