Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Naresh Kumar Behera

Abstract

3.9  

Naresh Kumar Behera

Abstract

संकेत

संकेत

1 min
76


मैंने सोचा न था 

फिर भी मैं चला आया 

ग्रहण की वो घड़ीे से

गुज़र गया मैं।


मैं भी अनजान था 

अनदेखा था 

परे था उसकी हैवानियत से

गैर गुजारा था मैं ।


निकल पड़ा था राहों में 

पर वो ले चली कहीं और 

वादा जो किया था, कई बार 

लौट न सका फिर कभी।


पता न चला कब

ढलने लगा ये सूरज 

छुपने लगे सब 

अपने अपने नीड़ में ।


मैं भी अंजान था

पर खबर थी मुझे 

जाना था उस पार 

फिर एक सुबह की

तैयारी में थे सब ।


कहने को तो हजार है 

आज के लिए बस यही 

वक्त से पहले लौट जाओ

कोई है तुम्हारी आस में ।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract