Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Vivek Gulati

Abstract Inspirational

4  

Vivek Gulati

Abstract Inspirational

“सही है” जो सही नहीं

“सही है” जो सही नहीं

1 min
423


तुम हमेशा सही हो, सही तो नहीं 

हाड़ मांस के बंदे हो, ख़ुदा तो नहीं


हाँ में हाँ मिलाकर “ अभी” बनाते हो आसान

आगे चलकर सबको पहुँचाओगे सिर्फ़ नुक़सान 


सच्चा शुभचिंतक वही जो सही राह दिखायेगा

सलाह मानने से , आपका चरित्र व आत्मविश्वास उभर कर आएगा


तोड़ दो बनावटी मानसिक दीवारों को

ज्ञान लो, ज्ञान बाँटों, निरंतर विकसित करो स्वयं व संस्थानों को।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract