Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

कवि सुरेश राजा

Inspirational

3  

कवि सुरेश राजा

Inspirational

रुक मत जाना

रुक मत जाना

1 min
178


डर के मारे रूक मत जाना साहस ही पतवार सही।

बाधाओं से जो लड़ते हैं, पाते हैं सम्मान वही।

मंजिल तक जाने से पहले , अपना लक्ष्य बनाना होगा।

ऊंचे नीचे कठिन मार्ग में, हँसकर कदम बढ़ाना होगा।

ठोकर खाकर जो उठते हैं, हिम्मत से आगे बढ़ते हैं।

हार न उनका कुछ कर पाये, विजय पताका वह लहरायें।

अपने पथ पर चलते रहना, ठहर न जाना और कहीं।

समय का पहिया दौड़ रहा है, ध्यान हटाना ठीक नहीं।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational