Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Komal Soni

Inspirational

4.5  

Komal Soni

Inspirational

नारी हूँ मैं

नारी हूँ मैं

1 min
300



सुनो, शोषकों !

अब बहुत हुआ ! 

सदियों से सहती आयी हूँ वेदना ! 

दर्द में बहती आयी हूँ ,

खोकर चेतना ! 

पर अब नहीं , अब और नहीं,

वेदना की चित्कारें ! 

अब तो स्वाभिमान पुकारे !  

कि बदल जाएगी 

सृष्टि ही , 

परिवर्तित हो जाएगी , 

दृष्टि ही ! 

नारी हूँ मैं , 

कोई वेदना की सरोकार नहीं ..

महिषासुर मर्दनी हूँ मैं , 

कोमलांगी अवतार नहीं ! 

अब कोई वेदना न दे पाएगा , 

आत्मसम्मान न ले पाएगा ! 

गर किया दुस्साहस फ़िर भी , 

तो जीवन अमृत न पी पाएगा !! 



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational