Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Ram Pund

Abstract

4.4  

Ram Pund

Abstract

..मतभेद ..

..मतभेद ..

1 min
371


दूर कहीं जमाने में ,बातें दिल की अपनी ;

चिठ्ठियों में लिखकर ,भेज दिया करते थे !


टेलीफोन का अविष्कार हुआ

घर से दूर रहकर भी,

अपनों से जूड़े हैं

ऐसा एहसास हुआ !


हजारो मील की दूरी

एक पल में मिट गयी

क्या खूब चिज बनाई इंसान तू ने

जो हर किसी की हाथ मे बस गयी !


स्मार्टफोन मनोरंजन का पिटारा है, 

एक पल भी जिसके बिना अब गवारा है;

बन गयी है दूरियाँ आने से तेरे

टेलीफोन ही शायद दुलारा है।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract