Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Govind Tamboli

Abstract

2  

Govind Tamboli

Abstract

मेरा घर

मेरा घर

1 min
182


कुछ यूं रूबरू हुआ कल ज़िन्दगी से,


निकला था चंद खुशियां बांटने ,

वापसी में खुशियों का खजाना था।


वो गांव था या घर मेरा, बसा प्यार मोहब्बत-सा गलियारा था

खिलते खेत-खलिहान, चहुँ ओर हरियाली का आशियाना था।


खिलखिलाती सरसों पर, इतराता वो प्यादा था

छाछ-मक्कई-घी-गुड़-माखन, ये पांच पकवानों का न्यौता था।


दिलों की बढ़ती मोहब्बत का, ये छोटा-सा तोहफ़ा था

हाँ कुछ यूँ रुख्सत हुआ जिंदगी से, वो गांव था घर मेरा।


Rate this content
Log in

More hindi poem from Govind Tamboli

Similar hindi poem from Abstract