Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

rekha shukla

Abstract

4  

rekha shukla

Abstract

क़र्ज़दार

क़र्ज़दार

1 min
197


*मुझ पर दोस्तों का प्यार,*

*यूँ ही उधार रहने दो।*

*बड़ा हसीन है, ये कर्ज,*

*मुझे कर्ज़दार रहने दो।।*


*वो आँखें जो छलकती हैं,*

*ग़म में, ख़ुशी में, मेरे लिए।*

*उन सभी आँखों में सदा,*

 *प्यार बेशुमार रहने दो।।*


*मौसम लाख बदलते रहें,*

*आएँ भले बसंत-पतझड़।*

*मेरे यारों को जीवन भर,*

*यूँ ही सदाबहार रहने दो ।।*


*महज दोस्ती नहीं ये,*

*बगिया है विश्वास की।*

*प्यार, स्नेह के फूलों से,*

*इसे गुलज़ार रहने दो।।*


*वो मस्ती, वो शरारतें,*

*न तुम भूलों, न हम भूलें।*

*उम्र बढ़ती है..खूब बढ़े,*

*जवाँ ये किरदार रहने दो।।*


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract