Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Vinay Anthwal

Inspirational

2  

Vinay Anthwal

Inspirational

कोरोना

कोरोना

1 min
181


पवित्रता से कोरोना मरेगा

भारत में फिर न ये पनपेगा।

प्रकृति ने सबको संदेश दिया है

‌‌‌सात्विकता में साबका भला है।

जितनी धरा ये पवित्र होगी

‌‌‌ये ज़िन्दगी भी उतनी सुरक्षित रहेगी।

अस्वच्छता से ही वायरस निकलते

‌ निर्मलता में असरहीन होते।

कोरोना नहीं है विनाशकारी

‌पवित्रता है सही समझदारी।

बचना जो चाहो कोरोना कहर से

‌‌‌‌‌‌जीवन सजा लो शुचिर्मति से।

अधिकार सबका है इस धरा पर

‌ ‌‌‌‌‌सत्कार सबका हो पवित्र भू पर।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational