Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Ashwani Suryavanshi

Abstract Classics Inspirational

4.5  

Ashwani Suryavanshi

Abstract Classics Inspirational

इन्सान

इन्सान

1 min
253


ना कोई जाति है, न कोई धर्म है ! 

अब तक जितना सीखा उसका यही मर्म है !


खुद खुश रहना है, और लोगो में खुशियाँ लुटाना है ! 

क्यूंकी यहाँ पर नहीं किसी का स्थाई ठिकाना है ! 


 एक न एक दिन तुझको मुझको हम सब को

एक ही राख में खाक हो जाना है ! 


उस राख से कौन किस धर्म का है, किस जाति का है

न कोई पहचान पायेगा ना ही पहचान पाया है ! 


क्यूंकि विधाता ने जाती और धर्म

नहीं केवल इंसान बनाया है !


Rate this content
Log in

More hindi poem from Ashwani Suryavanshi

Similar hindi poem from Abstract