Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chandresh Kumar Chhatlani

Inspirational

3  

Chandresh Kumar Chhatlani

Inspirational

है पतंग भी सम्मानित

है पतंग भी सम्मानित

1 min
9


अपनी ही कटी पतंग के पीछे दौड़ना,

आसमान में उसके ऊपर से नज़रें न हटाते हुए,

गलियां बदलना।


पैरो में चप्पल न हो परवाह नहीं,

किसके आसपास से गुजरे पता नहीं,

कदम सधे हैं या नहीं ये कौन सोचे,

लक्ष्य पाने को हमें कोई न रोके।


पा ही लेते हैं उसे हम येन केन प्रकारेण,

क्योंकि पांच रुपये की पतंग भी है इक सम्मान धन।

है न?



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational