Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sumit. Malhotra

Abstract

4  

Sumit. Malhotra

Abstract

दीवाली ईद मुबारक।

दीवाली ईद मुबारक।

1 min
283


बीते हुए वे भी क्या दिन हुआ करते थे, 

सब मिल दीवाली गुरुपर्व ईद मनाते थे। 


हिन्दू मुस्लिम सिक्ख ईसाई सभी सदा, 

एक-दूजे के सुख-दुख साथ रहते सदा।


दीपक में अभी कभी भी नूर नहीं होता,

आस-पड़ोस में रहकर दिल से दूर हुए। 


ख़ुशियों से भरें रहें हम सभी के आंगन, 

विधवा न कोई वधू सलामत रहे कंगन।


खुदा इतनी रहमत हम सभी पर करना, 

मेरे देशवासियों को सदा एक है करना।


काश फ़िर से बीता वक़्त आ जाए यार, 

हर दिल कहें दीवाली ईद मुबारक यार। 


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract