Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Mohini Gupta

Inspirational

4  

Mohini Gupta

Inspirational

धानी चुनर - पर्यावरण दिवस

धानी चुनर - पर्यावरण दिवस

1 min
420


जो हो गया सो हो गया,

चलो एक दूजे को माफ़ करते हैं ।

सांसों को जीवन देने फिर से,

एक नई पहल करते हैं।।


एक पेड़ तुम लगाना ,

इक पौधा मैं लगाऊंगी ।

चलो मिलकर हम इनका,

पालन पोषण करते हैं ।।


कुछ अपने प्रेम से, 

तुम इन्हें सींचना ।

कुछ अपनेपन से ,

मैं भी इन्हें दुलारूंगी ।।


धरती की सूनी मांग को ,

आओ फिर से सजाते हैं।

आज चलो मिल हम सब

धानी चुनर ओढ़ाते हैं।।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational