Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer
Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer

Rishi kumar

Inspirational

4.4  

Rishi kumar

Inspirational

छंद

छंद

1 min
236


नवधा चरित साधन साधु जापयोग,              

अर्थार्थी हुए महान हम आर्त हैं /

इन्द्रि ज्ञान न एकाग्र ध्यान मनोयोग, 

धर्म अधर्म भूले बाणाधारी पार्थ हैं //

न्याय कर्म उचित न वाणी आत्मयोग, 

             दण्ड न विधान धर्मराज कृतार्थ हैं /

चिंतन मनन ज्ञान त्याग देहयोग, 

             शील दया क्षमा सब अदृष्टार्थ हैं //



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational