Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

राजकुमार कांदु

Inspirational

4  

राजकुमार कांदु

Inspirational

भला क्या हासिल

भला क्या हासिल

1 min
326


साफ़ कर लो भले तुम

घर ‘ गली ‘ मोहल्ल्ले को

जब तलक साफ़ ना हो मन

तो भला क्या हासिल ?

 

पूरी दुनिया की जो दौलत

भी तुमने पायी है

बेच कर नूर औ ‘जमीर

भला क्या हासिल ?

 

हर घडी पल जो तुम्हें

रिश्ते नए मिल जाएँ

संग ना हों तेरे माँ बाप

भला क्या हासिल ?

 

दान करता है मंदिर ‘

मस्जिद औ गुरुद्वारों में

चूस कर रक्त गरीबों का

भला क्या हासिल ?

 

घर हो महका तेरा जो

मीठे औ पकवानों से

साथ ना दे जो तबियत

तो भला क्या हासिल ?


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational