Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

PIJUS SARKAR

Tragedy Inspirational

4  

PIJUS SARKAR

Tragedy Inspirational

শিক্ষার চাবি

শিক্ষার চাবি

1 min
326


শিক্ষাই ওদের সর্বনাশের মূল

বানিয়ে দেয় দাবি-সনদের পাহাড় --

ওরা দোহাই দেয় উম্ফুন - ইয়াসের

সানন্দে পরিয়ে দেয় রাজনীতির দুল।


একদল তুলে দিয়েছিল ইংরাজি

তিনটি দশক পিছিয়ে গেল শিক্ষা --

নতুন ধাঁচে গড়তে পরিকাঠামো

হার্মাদ বাহিনী শেখালো রংবাজি।


জমির দালালি, অটো, তেলেভাজা -- শিল্প !

শিক্ষার চাবি খুঁজছে আজ বিকল্প।

        ---------


Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Tragedy