Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

PIJUS SARKAR

Inspirational Others

3  

PIJUS SARKAR

Inspirational Others

এলো হেমন্ত

এলো হেমন্ত

1 min
361


শরতের শিউলি তবুও

পড়ছে ঝরে ঝরে --

কুঁকড়ে গেছে পাপড়ি যে তার

হেমন্তের এই ভোরে।


সবুজ ধানের শীষের ডগায়

পাক ধরেছে বেশ --

অঘ্রান ওই দিচ্ছে শিস্

কার্তিক-পালা শেষ।


খেজুর গাছে বাঁধছে হাঁড়ি

শাহজাহান চাচা --

উর্ধাঙ্গ উন্মুক্ত

বেরিয়ে বুকের খাঁচা।


দীপাবলীর আলোর মালায় 

গ্রহ-তারার ঢল --

শিশিরাঘাত সয়ে আজও

দুলছে শতদল।

    ---------


Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Inspirational