Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Manjula Acharya

Abstract Fantasy Others

4.0  

Manjula Acharya

Abstract Fantasy Others

আমি নারী

আমি নারী

1 min
6


আমি নারী মহামায়া ,

আশা ভরসার কর্ণধার ।

আমি প্রেম বিশ্বাস ,

আমি স্বপ্নের পরিসর ।

ভগ্ন কুটিরকে আশিয়ানা

 বানানোর কারিগর,

শত চেষ্টিত প্রতীক ।

আমি নিষ্প্রাণ শরীরে

ভরে দিই দুর্বার অস্তিত্ব ।

আমি কর্মবীরা সহনশীলা

শারদা অনন্যা অসামান্যা ।

 আমি শুষ্ক মরুভূমিতেও 

সৃষ্টি করি শ্যামলিমার সম্ভাবনা।

আমি স্রষ্টা ,আমি পরাকাষ্ঠা ,

আমি দ্রষ্টা আবার নিষ্ঠা।

সংঘার কারিনী আমি,

করি সত্য ধর্ম প্রতিষ্ঠা।


Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Abstract