Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

marathi bhupali

Classics

2  

marathi bhupali

Classics

पंढरीची भूपाळी

पंढरीची भूपाळी

1 min
7.7K


उठा उठा हो वेगेंसी । चला जाऊ पंढरीसी ।

भेटो विठ्ठ्ल-रखुमाईसी । त्रिविधताप हरतील ॥ ध्रु. ॥


चंद्रभागे करु स्नान । घेऊ पुंडलिकाचे दर्शन ।

तेथे भेटती संतजन । तेणे मन निवेल ॥ १ ॥


गंगा यमुना सरस्वती । क्रुष्णा वेण्या भागिरथी ।

तुंगभद्रा भोगावती । येती श्रीपतिदर्शना ॥ २ ॥


तापी नर्मदा कावेरी । पंचगंगा गोदावरी ।

स्नाने केलिया बाहेरी । हरतील ॥ ३ ॥


रामानंदाचे माहेर । क्षेत्र नाम पंढरपूर ।

माता पिता विश्र्वंभर । पैलपार तरतील ॥ ४ ॥


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Classics