Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Praveen Kumar Kotia

Inspirational

4  

Praveen Kumar Kotia

Inspirational

विकास का तांडव

विकास का तांडव

1 min
406


रात भर रोता रहा काला आकाश,

पर बुझा न पाया धरती की प्यास।


फल न पाई सौंधी मिट्टी की आस,

सुबह भी नींद से जागी हो उदास।


रात की बुँदे उछल कर गुम हो गई,

मानो उड़ती धूल के कनो में सो गई।


पिघल न पाया वज्र विकास का मन,

खिल न सका धरती का अब यौवन।


प्रकृति भुगत रही है कैसा इसका दंड,

क्योंकि लालच विकास का है उदंड। 


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational