Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Merlin Thomas

Abstract

4  

Merlin Thomas

Abstract

सपने

सपने

1 min
200


सपना ऐश और आराम नहीं,

वह एक उम्मीद है,

जो दिल की एक नुमाइश है

लफ्जों की आज्माइश है

सांसों में वह बसता है

आंखों में वह सजता है

नींद से वो लड़ता है,

गिरने से वह नहीं डरता है

हर वक्त में अपना हक रखता है

दूसरों से नहीं जलता हैं,

तानों से नहीं रुकता हैं,

रास्ते का पता नहीं,

फिर भी मुड़ने का सवाल नहीं,

हारने का सितम सही,

मगर कोशिश न करने का गम नहीं,

यह है अलबेली सपनों की कहानी,

कुछ मेरे नजरों की जुबानी।



Rate this content
Log in

More hindi poem from Merlin Thomas