Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Bhavna Bhatt

Abstract

4  

Bhavna Bhatt

Abstract

शिक्षा

शिक्षा

1 min
269


आज देखा शिक्षा का हाल तुरंत में रो पड़ी,

स्कूल भेजने से कोरोना होता हैं गरबा घूमने से नही.।


कितनी औषधियां छीपी हे तेरी उंगलियों में ऐ शिक्षक,

शिक्षा प्राप्त के लिए सिर पर रहे हाथ ऐ शिक्षक.।


कैसे शिक्षा दू ये सोच हर शिक्षक चिंता कर रहा,

हिंदी, शिक्षा, और भावना शिक्षक चिंता कर रहा.।


बहोत जलाए दीये लेकिन मीटा न ऐ अंधेरा शिक्षा का,

शिक्षा पाने से जीवनमें उजाला हो जायेगा अंधेरे का.।


शिक्षा लेने से सफलता की सीढियां चढ़ सकते हो,

जो शिक्षा न ली तो ऐ तुमरी जिंदगी बेकार हो..।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract