Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Pratyush Gautam

Abstract Tragedy Inspirational

5.0  

Pratyush Gautam

Abstract Tragedy Inspirational

साल 2020 की यादे ( कोरोना समय )

साल 2020 की यादे ( कोरोना समय )

1 min
291


जो भी था, जैसा भी था..

वो साल भी तो अपना ही था

सुख मिला या दुःख मिला,

आखिर जिन्दगी के सिक्के का

दो पहलू ही था !


जो भी था, जैसा भी था..

आखिर जिन्दगी का अहम हिस्सा था

दूर हुए या पास हुए,

वो कालचक्र का किस्सा था !


जो भी था, जैसा भी था..

सालों में वो साल उत्कर्ष था,

पंछियों को आकाश, नदियों को साफ पानी

वो वर्ष वर्ष ही नहीं प्रकृति का परामर्श भी था !


जो भी था, जैसा भी था..

वो साल भी तो अपना ही था !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract