Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Rachana Rajpurohit

Romance

4  

Rachana Rajpurohit

Romance

रक्त हृदय!

रक्त हृदय!

1 min
22



प्रेम छोड़ जाता अपने पीछे

एक खाली समंदर

ले जाता अपने साथ उसमें भरे

एहसासों की मोती

ख्वाबों के मूंगे

और उम्मीदों के तमाम ख़ज़ाने

जिनपर जीवन की खर्ची चलती थी

विकराल से खड्ड अटे पड़े रहते हैं

अनुत्तरित सवालों के दलदल से

जिनकी सड़न दमघोंट देती है,

तुम भरना उस रिक्त पड़े सागर को

अपने हृदय से रिसते रक्त से

सुना है रक्त सिंचित जगहों पर 

गुलाबों के उपवन खिलते हैं।



Rate this content
Log in

More hindi poem from Rachana Rajpurohit